Thursday, 10 March 2011

Kehidupan di Kolej Bestari

Assalamualaikum  http://www.emocutez.com


Dulu, masa saya kecil lg, saya x boleh bayang pun saya blh masuk U. Dulu, kalau saya tengok org masuk U mesti dlm kepala saya kata "WOW". Alhamdulillah saya pun ada rezeki masuk Universiti Malaya. Skrg, dah hampir 8 semester saya di UM http://www.emocutez.com. Saya blh tambah kwn dari bnyk negeri dan juga kwn dri negara jiran.
4th Collage.. AUMM


Kehidupan saya di UM sebagai penghuni kolej hny 2 semester. Saya krg aktif, sbb  tu org x mau terima saya. Saya join sikit saje aktiviti kat kolej. Yang saya paling ingat, saya tidur lewat sbb tunggu nasi lemak untuk sahur. Masa tu saya ahli kelab usahawan. Saya pun dah lupa nama kelab. Petang2 saya dan kawan saya, Thah, jual kuih. Masa tu xpula rasa letih, padahal puasa. Saya cuma kurang seronok kena tunggu nasi lemak sampai pukul 2. Saya nak tidur lah http://www.emocutez.com
 


Pengalaman yg paling saya hepi ialah masuk nasyid Feseni. Sonok sgt buat latihan dgn kwn2. Jurulatih nasyid saya masa tu sgt best. Walaupun, kdg2 dia garang tapi bertempat. Saya dan kwn2 pernah kena marah sbb buat keputusan tanpa tny dia. Saya pun nangis sbb x boleh tengok org nangis + tkt juga tengok cikgu nasyid saya ni terasa ati.  Masa join nasyid ni, saya blh kenal dgn kwn2 dari kolej 9 dan 11. Kami joging sama2, men sama2. Terima kasih cikgu dan kawan2 nasyid sbb bg kenangan best.


Yg lain saya kurang ingat sbb x best kut, atau saya ni dah jadi pelupa? Minggu orientasi mmg sy ingat. Tapi saya x ingat pun dgn siapa saya pernah bercakap. Sbb masa tu saya kejar masa dan sgt penat. Saya sebenarnya suka sgt masa lawan cheers antara kolej. Lepas tension tau. Cuma saya x lah hilang suara mcm kawan2 lain. tapi lpas minggu orientasi tu, saya batuk2 dan demam juga. Mungkin terkejut tiba2 aje relaks slp kena lalui masa yg sangat memenatkan. Saya dan kwn2 kena pakai baju yg sama selama seminggu. Cuba bayangkan betapa rimasnya saya?  Tapi jgn fikir saya dan kwn2 masa tu x mandi. Kami ada peluang mandi & solat berjemaah http://www.emocutez.com.  Walaupun sekejap aje, tapi kenangan tu x dpt saya luah di nota kecilku ni. Terlalu banyak kenangan yg saya lalui setiap hari.


Rumate saya Besh
Haa masa duduk kolej, saya sangat benci dgn annoncement. Especially, pg hari minggu. Kacau tido aje http://www.emocutez.com. Saya dan rumate mmg bengang dgn annoncement ni. Kebetulan saya dpt rumate yg best, Fanah & Lai. kami bertiga geng anak sulung. Tp karekter kami sgt beza. Saya, Fanah & Lai akan mkn sama2 kalau ada peluang. Tapi mmg kbnyakan masa kami mkn bersama. Saya tengok kdg2 org lain x blh nk join dgn rumate. Tapi saya sonok dgn rumate saya.  Korang mmg best. Muah 

2 teguran:

~eZmALiZa~ said...

hye..seems looks like u are new in blogging..welcome to the world of blogging :)

thanks for visiting my page :)

Princess Hippiey said...

yes... i'm new blogger

Post a Comment